September 30, 2010

Jalan2 RAYA dihujung minggu

Posted by AZLYA AZLIYATIE.......... at 12:00 AM 0 comments Links to this post

Hujung minggu ari tue sabtu jejalan gie open house rumah member bendahari...Mula2 gie rumah mak sedara kat bukit beruang...dia takde lak...sms Rashdan dia ajak dtg rumah...kebetulan dia ader buat mkn2 dia ajak tak ramai ler...rumah dia kat batu berendam...tapi kira langkah kanan ler...dia ade buat makan2...Jumpa ler staf bendahari kat sana..biasa ler...staf bendahari ramai so kalau buat open house...mesti ramaikan...

Nie gambar kat rumah Dan...dtg2 jer rumah org dia nak tido...Tapi nasib baiklah tak susah dia nak tido..tepuk2 jer dah tido...
Nie kakaknya kalau mama ambik gambar baby mesti dia muncung jer...mesti kena ambik gambar dia sekali...Dah 2 minggu mirza duduk kat melaka ngan mama...tiap2 ari dia asyik ajak berjalan...yelah...kalau duduk senai tue takder gi mana2....

Sibuk nak ambik gambar bertiga....rindunya mama kat Nurhan...kesian dia sorang2 kat sana....
Nie gambar dalam kete...Mirza memang suka duduk depan...Nasib baik ler kat melaka jer...sanggup dia berdiri sebab nak main dengan adik dia...kalau balik jb tau pulak nak duduk belakang...Lepas ghumah Dan gie lak rumah Azlina...kat ayer Keroh...Memula lalu tgk rumah dia cam tutup jer...Ingatkan nak pusing2 dulu...LAst2 nampak puan sab pun dah gie rumah dia....
Aku pun terus singgah...azlina buat bihun sup/soto,nasi impit dan roti jala...masa datang rumah dia hujan pun turun lebat sesangat...terpaksaler tunggu hujan berhenti jap...mirza asyik tanya bila nak balik...bila dah ramai yg dtg dia dah jumpa ramai kekawan dah taknak balik dah...
ingatkan nak terus balik...diaorg ajak gi rumah baru NZ...gielah juga...peehhh rumahnya cantik...kat krubung...menu dia lak rendang,bihun ngan mee hailam...NZ buat sendiri nurul kate...
Abis jer rumah dia aku pun balik ler...tgk anak2 pun dah letih sangat...aku pun dah letih nie...tapi sempat gak gie Jakel jap cari kain nak buat baju utk anak2 aku...pening gak aku nak cari...last2 beli ler juga...Lepas tue terus balik rumah...buka aircond n............zzzzzzzzzz

September 21, 2010

Raya 2010...Senai ..Melaka..

Posted by AZLYA AZLIYATIE.......... at 5:24 PM 0 comments Links to this post
Kali ni balik raya kat senai 2 hari lebih awal...Seperti biasa raya memang kat Johor...Tahun nie bapa mentua tak berapa sihat...So kat sini my hubby lah yang ader....yg lain2 ipar duai semua biasanya pagi raya dan raya kedua baru datang....
Nie gambar pagi raya tahun nie tak sempat pun nak ambik sesama...

Bapa mentua tak sihat so ramailer adik beradik bapa mentua yang dtg hari raya pertama nie...mula2 nak balik melaka ptg nie...tapi kena tunggu abang ipar ngan kakak dtg dari parit sulong baru leh balik...LAst2 diaorg sampai dah ptg...Esok baru balik melaka...

Tahun nie tahun kedua beraya tanpa ibu tersayang....Tapi tahun nie ayah dah ader teman...Sgt sibuk balik kg....sampai mirza pun tak percaya atuknya nak balik kg...MAna ler pernah atuk balik kg selama nie.......Raya kedua dah balik melaka.....Tapi kat Melaka sunyi jer....sampai anak aku nurhan pun kata...Mama...takder org pun....waktu tue baru balik beraya...sampai rumah dah pukul 10 lebih...ayah ngan makcik dah tido...so dia tgk rumah gelap jer....

Ingatkan nak lepak melaka sampai raya keempat...tapi raya ketiga ayah dah takde...dah balik kg...so bila dah pegi semua rumah sedara...mlm raya ketiga tue kitaorg balik jb balik...
Sebelum balik bw anak2 beli mainannya...just singgah mydin jer...

Raya keempat jalan2 rumah sedara kat senai ngan tiram semua....Yang paling seronoknya tengok anak2 gembira jejalan semua.....nasib baik MArissa tak banyak ragam.....
Gambar nie yang ader dan sempat ambik...yang lain tak sempat...
Nie gambar Marissa dah 5 bulan lebih ...ari tue timbang ...8.5kg...Sekarang nie dah bagi makan bubur...tapi masuk dlm botol...kalau suap dia mcm tak reti nak makan...Sekejap jer anak mama dah nak 6 bulan...rasa mcm jer baru lahirkan dia...
Kali nie balik melaka bawa Mirza sekali...kesian dia...lg pun dia nak ikut sgt...Mulanya aku tak nak bw kesian kat anak bujang aku nurhan tinggal sesorang...Tapi musim raya nie kalau bw mirza berjalan seronok sikit...Takler boring...anak aku nie kan terlebih peramah...

 

❤♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review